Retourneren

Artikel retourneren? Geen probleem!

  • 14 dagen retourrecht.
  • ✔ 100% niet goed geld terug garantie.
  • ✔ Retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt en geld terug! (Dit kan in drukke periodes iets langer duren)!
  • ✔ Artikel defect of incompleet ontvangen? Neem dan contact met onze klantenservice op.

Meld je retourzending altijd aan!

Om je retourzending goed te kunnen verwerken dien je altijd onderstaand proces te doorlopen. *Ook als je geen printer hebt.

Retourproces in 4 stappen:

1 2 3 4
Selecteer de order en de artikelen die u wilt retourneren. Print* het retourformulier en voeg deze toe aan uw retourzending. Geef de retourzending af bij een pakketbezorger en frankeer voldoende. Nadat wij je retourzending hebben verwerkt, worden de artikelen verrekend.




Wij begrijpen dat een artikel niet altijd voldoet aan je verwachting. Wil je een artikel retourneren? Daar doen wij niet moeilijk over:

  • Lees onze retourvoorwaarden goed door en deze pagina goed door
  • Klik hierboven op de oranje button ‘maak retourzending aan’ & doorloop ons retourproces
  • Geef je retourpakketje af bij een pakketbezorger naar keuze. LET OP! Retourneren is niet gratis.
  • Je retourzending wordt normaliter binnen 5 dagen verwerkt en je geld wordt teruggestort
  • *Indien je niet beschikt over een printer, mag je een handgeschreven briefje bij je retourzending voegen. Hierop moet je ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan. LET OP! Wel dien je bovenstaand retourproces te doorlopen

Zoals je ziet is retourneren is bij Carnavalskleding.nl geen probleem, we snappen namelijk heel goed dat een artikel soms niet naar wens is of gewoon niet lekker zit.




Retourvoorwaarden

Wij kunnen je retour nog sneller verwerken als je retourzending voldoet aan onze retourvoorwaarden. Graag ontvangen wij het artikel retour zoals je die ook van ons ontvangen hebt. Dit betekent dat je retourzending moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • In de originele productverpakking, inclusief productinformatie kaart (de kaart of het label met productinformatie, foto en streepjescode).
  • Artikel dient volledig te zijn (inclusief eventuele bijgeleverde accessoires).
  • Artikel dient ongedragen te zijn. Passen mag natuurlijk wel. Het artikel dient vrij te zijn van luchtjes.
  • Sporen van parfum, rook of zweet: We kunnen een artikel niet retour nemen dat sporen van parfum, rook of zweet bevat. Gebruik dus geen parfum bij het "passen" van onze artikelen, hierdoor is het artikel namelijk niet meer te retourneren. Pas het artikel niet in een kamer waarin gerookt wordt.
  • Sporen van wasmiddel: Tevens worden alle artikelen op sporen van wasmiddel gecontroleerd. Een uitgewassen product kan vanzelfsprekend niet retour.
  • Kortom: Je mag de producten dus beoordelen/passen zoals dat in een winkel ook mogelijk is.
  • Pruiken, snorren, baarden en andere soorten beharing en sieraden die uit de verpakking zijn gehaald, mogen vanwege hygiënische redenen niet worden geruild of geretourneerd. Deze artikelen worden verzegeld verzonden. Indien de verzegeling is verbroken, kun je het artikel niet retourneren.
  • Panty's, kousen, sokken en andere beenmode die uit de verpakking zijn gehaald mogen vanwege hygiënische redenen niet worden geruild of geretourneerd. Deze artikelen worden verzegeld verzonden. Indien de verzegeling is verbroken, kun je het artikel niet retourneren.
  • Verzend je retourartikel verpakt in onze verzendzak of een doos. Gebruik niet de productverpakking als verzendzak of doos.

We kunnen je retour helaas niet in behandeling nemen als je retourartikel niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden.




Is retourneren gratis?


Om onze prijzen laag te houden draag je zelf op voor de retour zending. De kosten hiervan zijn voor jezelf en vergoeden wij niet. Je mag zelf bepalen met welke pakketbezorger je de retourzending aan ons terug stuurt. Uiteraard mag je ook altijd de retourzending zelf bij ons komen brengen. Wanneer jij je complete bestelling retourneert, storten wij het gehele aankoopbedrag terug. Dit is inclusief de eventueel betaalde verzendkosten van €3,95.

Verzend uw pakket via:

  • PostNL (€6,75 online - €7,25 bij een PostNL punt) https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/direct-pakket-versturen/
  • DHL (€5,75) https://my.dhlparcel.nl/pwa/shipment/package
  • DPD (€6,25) https://www.pakkettenversturen.nl/
  • of een andere vervoerder naar uw eigen keuze.
Verzend u vanuit België?
  • DHL (€10,-) https://www.dhlparcel.be/nl/particulier/pakket-verzenden-0
  • bpost (€16,40) http://www.bpost.be/site/nl/zoek-bpost-uw-buurt/
  • of een andere vervoerder naar uw eigen keuze.
Let op: het pakketje dient naar ons Bedrijfsadres gestuurd te worden en niet naar een ophaalpunt.




Artikel beschadigd, incompleet of verkeerd ontvangen? Neem binnen 48 uur contact met ons op!

Heb je een beschadigd, niet compleet of verkeerd artikel van ons ontvangen? Neem dan binnen 48 uur contact met ons op! Ondanks onze zorgvuldige controle kan het helaas voorkomen dat een artikel beschadigd, incompleet of verkeerd wordt geleverd. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan allereerst al onze excuses.

Maak een duidelijke foto van de gebreken en stuur die naar ons toe. Je kunt de foto onder vermelding van je naam, ordernummer en klacht sturen naar: [email protected]




Terugbetaling

Zodra je retourzending bij ons binnen komt, wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd door onze retourafdeling. Als blijkt dat je retourzending aan deze controle en de bovengenoemde voorwaarden voldoet, ontvang je van ons een e-mail bevestiging en storten wij het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt voldaan. Indien je de gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten teruggestort.

Let op: Terugbetalingen worden gedaan onder de naam stichting Mollie Payments!

De kosten voor het retour zenden zijn voor je eigen rekening, zorg dus altijd voor voldoende frankering van je pakketje. Dit doe je door een verzendlabel aan te maken bij een pakketbezorger naar keuze. Bewaar ook altijd de track & trace code van je retourzending en vermeld deze bij correspondentie over je retourzending.




Gratis verzending of korting gekregen?

Indien je een deel van je bestelling gaat retourneren en daardoor het aankoopbedrag van de door jou gehouden artikelen onder de drempelwaarde komt, dan verrekenen wij de verzendkosten of de gegeven korting, met het terug te storten bedrag.




Veel gestelde vragen

Naar welk adres moet ik mijn retourzending sturen?

Door een retourzending op onze webshop aan te maken en alle stappen te doorlopen, kun je het retourformulier printen en weet je naar welk adres je retourzending gestuurd moet worden. Indien je niet beschikt over een printer, kun je een handgeschreven briefje bij je retourzending voegen. Hierop moet je ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan. Je dient dus altijd een retourzending aan te melden op onze site (ook als je geen printer hebt), hier kun je tevens ons retouradres vinden.

Ik wil graag een artikel ruilen

Je kunt het beste een nieuwe bestelling plaatsen op onze webshop. Hierdoor heb je het juiste artikel snel in huis. Het artikel dat niet past kun je aan ons retourneren middels bovenstaande methode.

Mijn bestelling is te laat binnen gekomen

Wordt je bestelling helaas te laat bij je bezorgd? Dan adviseren wij je pakketje te weigeren aan de deur. Hierdoor gaat deze automatisch naar ons retour. Zo heb jij het snelste je aankoopbedrag terug, want dan hoeft er geen kwaliteitscontrole uitgevoerd te worden. Besluit je het pakketje toch aan te nemen, dan betaal je zelf de retourkosten van je bestelling.

Hoeveel tijd krijg ik om mijn artikel(en) te retourneren?

Je krijgt 14 dagen de tijd om je artikel(en) aan ons te retourneren. Een retour kun je bovenaan deze pagina aanmelden.